Rulmenti si Lagare

Termenul englez pentru rulment, „bearing”, este derivat din verbul „to bear”, adica a suporta, a sustine; un rulment este acel element mecanic ce permite unei componente sa o sustina (suporte) pe o alta. Rulmentul constrange miscarea relativa intr-o anumita miscare dorita si reduce frictiunea intre elementele mobile⁠. Constructia rulmentului poate, de exemplu, furniza miscare liniara libera a elementului mobil sau rotatie libera in jurul unei axe fixe; sau, poate preveni o miscare controland vectorii fortei normale ⁠(ce apasa pe elementele mobile). Rulmentii sunt de o vasta diversificare, in functie de tipul de activitate, directiile incarcaturilor suportate si miscarile permise elementelor. (Rulmenti si Lagare)

Adix Technik va pune la dispozitie o gama variata de rulmenti, potrivita pentru orice aplicatie. Adix, distribuitor autorizat Schaeffler, pentru rulmentii FAG si INA, vine cu preturi competitive si timpi de livrare redusi. De asemenea la Adix gasiti rulmenti marca IKO, BECO, ZVL, KOYO, TIMKEN, URB, EZO, NTN,NSK, ZKL, dar si alti rulmenti de import din Asia, la preturi foarte accesibile.

O clasificare generala al rulmentilor ar putea sa fie urmatoarea:

Rulmenti radiali cu bile

Acesti rulmenti pot suporta doar sarcini radiale. Simplitatea dar si practicabilitatea lor, fac din rulmentii radiali cu bile, gama cea mai raspandita si mai comuna de rulmenti folositi in diferite aplicatii. Acesti rulmenti se pot imparti la randul lor in rulmenti cu un rand de bile sau cu doua randuri de bile. Dintre rulmentii cu un rand de bile, cei mai raspanditi sunt cei din seria 6000 si 6200. De asemenea seriile care mai fac parte din aceasta categorie sunt 600, 61000, 62000, dar si alte serii cu particularitati proprii.

Ca si constructie, rulmentii radiali cu bile sunt formati dintr-un:

  • inel interior, care constituie alezajul/diametrul interior al rulmentului si prezinta o cale de rulare;
  • inel exterior, in care este de asemenea construita calea de rulare si constituie diametrul exterior al rulmentului;
  • bilele rulmentului, cele care asigura miscarea de rotatie a rulmentului;
  • colivia/camasa de protectie a bilelor, care asigura o distribuire egala a bilelor in ansamblu si reduce nivelul de frecare;
  • etansarea rulmentului, fie ea de metal sau de plastic, pentru protejare bilelor de la intemperii/actiuni exterioare acolo unde e cazul.

Rulmenti cu role cilindrice

La randul lor, rulmentii cu role cilindrice pot avea fie un rand, fie 2 randuri de role. Datorita suprafetei de contact mai mare, dintre cilindru si zona de rulare, rulmentii cu role cilindrice suporta sarcini mai ridicate. Insa datorita suprafetei de contact si temperaturile atins de rulment sunt mai mari, in consecinta si viteza de rulare este un mai scazuta in comparatie cu rulmentii cu bile. Inelul interior, prezinta o care de rulare cu umeri, pentru a pastra o rulare cat mai exacta.

Cea mai raspandita utilizare a rulmentilor cu role cilindrice este in constructia benzilor transportoare, unde sunt regasite sarcini radiale mari. De asemenea mai sunt folositi in motoare electrice si alte industrii grele, prelucratoare si extractoare.

Rulmentii radiali cu role cilindrice sunt formati din:

  • inel interior, in interiorul caruia de data aceasta nu este modelata o care de rulare, suprafata acestuia fiind plana pe zona de rulare a cilindrilor si fara margini proeminenta. De asemenea constituie alezajul/diametrul interior al rulmentului;
  • inel exterior, cu o cale de rulare marginita de niste umeri, si constituie diametrul exterior al rulmentului;
  • rolele cilindrice ale rulmentului, cele care asigura miscarea de rotatie a rulmentului;
  • colivia/camasa de protectie a rolelor, care asigura o distribuire egala a acestora in ansamblu si reduce usor nivelul de frecare;
  • etansarea rulmentului, acolo unde e cazul, fie ea de metal sau de plastic, pentru protejare rolelor de la intemperii/actiuni exterioare.

Rulmenti cu role conice

Rulmentii cu role conice sunt raspanditi vast in domeniul auto, in principal datorita sarcinilor preluate de acestia, atat radiale cat si axiale. Asa cum si denumirea o spune, rolele acestui rulment au o forma conica, dar la fel sunt si inelele, pentru a distribui uniform sarcina, indiferent de tipul ei. Deseori montarea rulmentului se face cu ajutorul unei bucsi.

De asemenea exista multe aplicatii in care rulmentii cu role conice sunt folosite in ansambluri de mai multi rulmenti, cu scopul de a suporta sarcini foarte ridicate.

Rulmentii radiali cu role conice au in constructie urmatoarele:

  • inel interior,  avand o suprafata plana spre interiorul rulmentului, iar in partea superioara, o cale de rulare inclinata si marginita cu „umeri” ;
  • inel exterior, de o latime inferioara celui exterior, cu o suprafata exterioara plana, iar la interior inclinata;
  • rolele conice ale rulmentului, cele care asigura miscarea de rotatie a rulmentului, de fiecare data, pe un singur rand;
  • colivia/camasa de protectie a rolelor, care asigura o distribuire egala a acestora in ansamblu;
  • etansarea rulmentului, fie ea de metal sau de plastic, pentru protejare bilelor de la intemperii/actiuni exterioare acolo unde e cazul.

Rulmenti cu role butoi (sferice)

O caracteristica principala a rulmentilor cu role butoi, ar fi posibilatea mare de incarcare a acestora, insa vitezele relativ reduse de rotatie comparativ cu alti rulmenti. Acesti rulmenti mai sunt cunoscuti si ca rulmenti cu autoalinere, permitand astfel mici dezalinieri intre carcasa rulmentului si arborele montat. In mare parte, cele 2 randuri de role functioneaza „diferit” , una fiind in contact permanent cu inelul interior, iar celalalt cu inelul exterior.

Rulmentii radiali cu role butoi au in constructie urmatoarele:

  • inel interior,  avand o suprafata plana spre interiorul rulmentului, iar in partea superioara, doua cai de rulare adancite si usor inclinate dinspre mijloc catre exterior;
  • inel exterior, prezinta la exterior un canal adancit pe mijloc, de obicei cu gauri pentru gresare;
  • rolele sferice ale rulmentului, ruleaza de fiecare data in 2 randuri (2 cai de rulare) si sunt cele care asigura miscarea de rotatie a rulmentului;
  • colivia/camasa de protectie a rolelor, asigura pastrarea distantei si aliniera dintre role;
  • etansarea rulmentului acolo unde e cazul.

Rulmenti cu ace

Acestia pot functiona la randul lor in 2 moduri/tipuri diferite: fara inel interior sau cu inel interior. Diferenta dintre diametrul si lungimea acelor este unul destul de mare,  fapt care este de dorit in zonele cu un spatiu limitat, dar un ax cu un diametru ridicat. Acest tip de rulment este recomandat pentru viteze relativ mici si zone cu mici oscilatii.

Ca si constructie, rulmentii cu ace, sunt formati astfel:

  • inel interior, fara o suprafata de rulare adancita ci una plana, usor subtiat spre margini;
  • inel exterior, la fel, fara o suprafata de rulare adancita, ci una plana. De obicei grosimea inelelor la rulmentii cu ace este mai redusa;
  • role (ace), care au ca si suprafata de contact cu inelele intreaga lor lungime;
  • colivia, prevazuta si cu o buza pentru pastrarea alinierii dintre ace si traseul „curat” al acestora;
  • etansarea, acolo unde e cazul

Rulmenti axiali cu bile

Rulmentii axiali sunt folositi cu precadere in cazul sistemelor de transmisie a puterii. Acesti pot prelua sarcini axiale foarte mari, dar si sarcini radiale reduse/moderate. Viteza de rotatie suportata de acesti rulmenti este una redusa, de aproximativ 4 ori mai mica decat in cazul rulmentilor radiali clasici.

  • o constructie foarte diferita fata de ceilalti rulmenti, 2 inele laterale, ambele avand atat diametrul interior cat si exterior al rulmentului;
  • bilele rulmentului, care asigura miscarea de rotatie dintre cele 2 inele;
  • colivia, care asigura aranjarea bilelor;
  • protectia, etansarea, acolo unde e cazul.

In magazinul nostru online gasiti:

RULMENTI RADIALI CU BILE  |  RULMENTI RADIAL-AXIALI CU BILE  |  RULMENTI RADIAL OSCILANTI CU BILE  |  RULMENTI DE FIXARE  |  RULMENTI AXIALI CU BILE  |  RULMENTI CU ROLE CILINDRICE  |  RULMENTI CU ROLE CONICE  |  RULMENTI CU ROLE BUTOI  | RULMENTI CU ACE  |  RULMENTI AXIALI CU ROLE  |  RULMENTI AXIAL CU ROLE BUTOI  |  RULMENTI DE ALUNECARE  |  RULMENTI PENTRU TACHETI DE CAMA  |  RULMENTI RADIALI-AXIALI CU ROLE  |  RULMENTI DE CLIMA

De asemenea pe www.adixstore.ro gasiti lagare pentru diverse aplicatii:

Rulmenti si Lagare

Cine sunt cei din grupul SCHAEFFLER?

Fiind un furnizor mondial de top in sectoarele auto si industrial, Grupul Schaeffler conduce de mai bine de 70 de ani in materie deinventii si evolutii inovatoare in domeniile miscarii si mobilitatii.

Cu tehnologii, produse si servicii inovatoare pentru actionari eficiente din punct de vedere al CO2, mobilitate electrica, industrie 4.0, digitalizare si energii regenerabile, compania este un partener de incredere pentru a face miscarea si mobilitatea mai eficiente, inteligente si durabile. Compania  fabrica componente si sisteme de inalta precizie pentru aplicatii pentru trenuri de rulare si sasiu, precum si solutii pentru rulmenti si rulmenti unici pentru un numar mare de aplicatii industriale.

Cine sunt cei de la IKO

Cu o experienta de 50 de ani, IKO este specializata in rulmenti cu ace de calitate, ghidaje liniare de miscare, mese de pozitionare de precizie si componente ale masinii. Produsele lor includ: Ghiduri liniare de miscare liniara, Rulmenti cu role cu ace, Mese de pozitionare de precizie si tehnologia de lubrifiere C-Lube.

Cine sunt cei de la ZVL Slovakia?

Istoria companiei noastre este legata de infiintarea ZVL Concern in 1923. Cea mai importanta etapa din istoria noastra a fost anul 1968. Acesta este anul inceperii fabricarii rulmentilor cu bile, iar compania a fost integrata in ZVL Concern cu sediul in Považská Bystrica . Scopul principal al ZVL Concern a fost unificarea fabricilor de rulmenti intr-o singura intreprindere, cu 30 000 de angajati care au dezvoltat baza complexa de cercetare si dezvoltare legata de productie

Pentru mai multe informatii sau comenzi va rugam sa ne trimiteti o cerere de oferta aici.

FAG|INA|BECO|IKO|HIWIN|THK|KTR|IWIS|RENOLD|DIAMOND|DONGHUA|CONTINENTAL|OPTIBELT|AVO|BLICKLE|COLSON|SMC| UNIOR| KS TOOLS| LOCTITE|MOTIP|KLINGSPOR|U-POWER|COVERGUARD|UVEX|3M

Rulmenti si Lagare